Prosjektet har hatt som mål å prøve ut og utvikle nettbrett som redskap for lærerutdanningens praksisveiledning.
Prosjektets målsetting har vært å utforske og utvikle bruk av nettbrett til observasjon og veiledning i lærerutdanningens praksisperioder. En sentral antakelse har vært at dette kan bidra til å styrke sammenhengen mellom veiledningens tre grunnleggende aktiviteter (fig): Undervisning, observasjon og veiledning.
Følgende forskningsspørsmål blir besvart i prosjektet:
Prosjektet har fått støtte fra Norgesuniversitetet ble avsluttet desember 2015. Det har vært et samarbeid mellom Universitet i Agder ved Petter Mathisen, som er prosjektleder og Universitet i Tromsø (UiT) ved Cato R. P. Bjørndal. I tillegg har ProTed - Senter for fremragende utdanning bidratt i gjennomføringen, samt Universitetsskoleprosjektet ved UiT og Avdeling for lærerutdanning ved UiA. Disse aktørene har lagt til rette for den praktiske gjennomføringen av forsknings- og utviklingsarbeidet.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.