Pedagogisk bruk

Moderne hjelmkameraer kombinert med nettbrett gir nye pedagogiske muligheter. 

Metoden som har blitt benyttet har i korte trekk vært som følger:

  1. Instruktør identifiserer problemmomenter som det fokuseres på å arbeide med og disse filmes i en kort snutt på maksimalt 20 sekunder.
  2. Instruktør stopper student og henter fram mini-nettbrett fra lomma. På få sekunder hentes filmsekvensen fra hjelmkamera og inn i analyseprogram på nettbrettet.
  3. Instruktør gjennomgår sekvensen med studenten, gjerne med bruk av slow motion og markeringsmulighetene i analyseprogrammet (se skjermdump ovenfor).
  4. Øvelsen gjentas om nødvendig.

Prosjektmedarbeidere

Stein Erik Skaar 
Prosjektleder
Rådgiver
Pedagogisk utviklingssenter
Universitetet i Agder
stein.e.skaar@uia.no

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.